ONLINE KONGRES 

Děti budoucnosti

 26. 4. – 1. 5. 2021

Co budou naše děti potřebovat, aby uspěly a byly šťastné.

  • Jaké dovednosti budou děti potřebovat teď a v budoucnu?
  • Kam směřuje společnost?
  • Proč učit děti tvořit vlastní životy?
  • Který vzdělávací směr Vám bude nejvíce pasovat?
  • Talenty, podnikavost a tvořivost, digitální dovednosti.
  • Jakou roli bude hrát zdraví, psychohygiena a odolnost?

Registrace ZDARMA

Děti budoucnosti

6denní kongres

26. 4. – 1. 5. 2021

Lidé a témata kongresu

 

 

Eva Bavorová

Učení a kritické myšlení v časopisech Tečka, Puntík

Ingrid Dach

Změna je příležitost: Od výzkumu rakoviny v Dánsku do světa slov.

Lucie Dobešová

Sebeřízené vzdělávání ve svobodných školách

Vladimír Dobeš

Sebeřízené vzdělávání ve svobodných školách

Tomáš Ervín Dombrovský

Jakou práci budou nejspíš mít naše děti?

Filip Dřímalka

Podnikavost jako dovednost

Tomáš Hajzler

Práce =Tvorba=Poslání

Mgr. Renáta Cholevíková

Důvěra vede k zodpovědnosti

Bohumil Kartous

Změny ve vzdělávání jsou podmíněny změnami ve společnosti.

Michal Křemen

Jak poznat své přednosti

Monika a Michal Martochovi

Talenty - silné stránky u dětí a u sebe

Vendula Pecková

Dovednosti a talenty pro budoucnost

Irena Pláteníková

Digi svět i pro holky

Karolína Presová

Technologie a děti

Radka Rubešová

Tvořivost - předpoklad pro úspěch i radost

Petr Ryšávka

Mikrozdraví má makrovliv

Zdeňka Šíp Staňková

Unschooling a svoboda v učení

Milan Studnička

Kluci a holky to mají jinak

Ondřej Šteffl

3 klíčové kompetence

Štěpánka Vontrobová

Emoční inteligence - 5 stavebních kamenů pro život

Petra Žallmannová

Jak vybírat knihy pro děti a dospívající

*Změna programu je vyhrazena

Kdo bude rozhovory provázet?

 

Jmenuji se Štěpánka Vontrobová.

Vystudovala jsem pedagogiku a psychologii, absolvovala mnoho kurzů a čerpala z dalších zdrojů. Jsem máma dvou dětí, mou vášní je propojování souvislostí, mentoring a vymýšlení projektů (Kidedu, Sdílko, Restart, Město na hraní). Kidedu jsem založila se skromnou vizí: Zodpovědnost dětí za svůj život s radostí. 

Vymýšlím pomůcky Kidedu a vedu rodiče, pěstounské rodiny, učitele  k jiným přístupům k dětem a k sobě - v souvislostech. Když zrovna něco neorganizuji, nepropojuji a nemluvím, tak zpívám, spím, blbnu s dětmi, jím a chodím po kopcích. 

Seznamte se s našimi hosty...

Eva Bavorová

Zakladatelka a šéfredaktorka časopisů Puntík a Tečka, pedagožka
Duší i vzděláním pedagožka, profesí redaktorka dětských časopisů. Třináct let byla šéfredaktorkou časopisu Sluníčko. V roce 2017 založila časopis Puntík a o dva roky později časopis Tečka! Od letošního roku je spolumajitelkou vydavatelství MediaKIDS publishing s.r.o., kde oba časopisy vydává. Je autorkou několika dětských knih… „Prostřednictvím našich časopisů se snažíme inspirovat, vzdělávat a učit kritickému myšlení, které dnešní společnosti tolik chybí.

Ingrid Dach

Copywriterka, která obléká do slov a nápadů
Ingrid Dach je maminka 3 dětí a úspěšná podnikatelka. Po narození druhého syna se rozhodla ukončit rozjetou kariéru ve vědě a opustila práci na zahraniční univerzitě, aby měla víc svobody i času pro rodinu. Po návratu do Česka založila ve Zlíně domškoláckou komunitní skupinu svobodný děti, začala podnikat a zamilovala se do worldschoolingu i pomalého cestování v zemích, kam se moc nejezdí. Po narození třetího dítěte se vystřídala s manželem na rodičovské dovolené a dnes pomáhá k úspěšnému online podnikání ženám z celého světa. Nejstaršího syna má druhým rokem v domácím vzdělávání a inspiruje ženy k tomu, aby vzaly život do svých rukou a dopřály si více svobody.

Lucie Dobešová

zakladatelka 1. ZŠ a SŠ demokratického typu Donum Felix, psycholožka, lektorka,
Spoluzaložila svobodnou demokratickou školu Donum Felix, ve které především pečuje o vztahy jako psycholožka a mediátorka. Více než třicet let se věnuje vzdělávání dospělých, především vede kurzy komunikace. Průběžně pracovala také jako školní psycholožka a učitelka, lektorka a vychovatelka na všech stupních škol a v Mateřském centru, které spoluzaložila a pak řadu let vedla. Má zkušenosti se vzdělávacím systémem v Německu a Dánsku, dlouhodobě v Holandsku a Švédsku. 25 let se věnuje i tematice inkluze ve školách i ve společnosti. Má čtyři děti a dvě vnoučata. Vystudovala psychologii na Filozofické fakultě UK. Absolvovala řadu kurzů v oblasti výchovy a vzdělávání dětí i dospělých, např: Sociálně-psychologický výcvik, Škola v 21. století, Kritické myšlení, diplomový kurz Montessori pedagogiky, Video trénink interakcí, Systemická terapie, Nenásilná komunikace, Dragon Dreaming, Biosyntéza.

Vladimír Dobeš

zakladatel 1. ZŠ a SŠ demokratického typu Donum Felix
Spoluzaložil svobodnou demokratickou školu Donum Felix, ve které pracuje v různých rolích. Splývají mu kategorie hra, práce a učení a věnuje se jim ve školství a v byznysu. Považuje se za knowmada - postupně pracoval jako lektor, expert OSN, ředitel neziskové organizace, starosta nebo folkový zpěvák. Zabývá se otázkou změny paradigmat ve společnosti, zejména ve vzdělávání (studuje praxi sebeřízeného vzdělávání ve školách v zahraničí) a v podnikání (věnuje se např. „tyrkysovým“ organizacím). Má čtyři děti a dvě vnoučata. Vystudoval fakultu strojního inženýrství na ČVUT v Praze, environmentální management na Amsterdamské univerzitě a kreativní pedagogiku na pražské DAMU. Dlouhodobě spolupracuje s Univerzitou v Lundu ve Švédsku.

Tomáš Ervín Dombrovský

datový analytik pro oblast pracovního trhu a vzdělávání, LMC
Skrze výzkumy a další zdroje dat mapuje hlavní jevy a trendy v propojených světech vzdělávání a práce. Závěry a doporučení, které mohou pomoci zlepšit prostředí pro spolupráci, pravidelně přednáší lidem z HR a vedení organizací. Krom toho se stará také o veřejně prospěšné aktivy přesahující každodenní byznys společnosti LMC, v níž je desátým rokem zaměstnán. LMC vyvíjí online služby pro vzdělávání a hledání práce, například Jobs.cz, Prace.cz, Seduo.cz, Atmoskop.cz a další portály a mobilní aplikace.

Filip Dřímalka

Odborník na digitální transformaci
Filip Dřímalka je zakladatelem projektu Digiskills.cz a uznávaným odborníkem na digitální transformaci, který pomáhá firmám s budováním digitálních dovedností, inovacemi a změnou digitální kultury. Mezi jeho zákazníky patří společnosti jako Škoda Auto, ČSOB, innogy, Generali, HomeCredit, T-Mobile, Sodexo, Microsoft či GlaxoSmithKline.
Je autorem knihy HOT: Jak uspět v digitálním světě (Jan Melvil Publishing, 2020) a mnoha dalších inovací, které dnes slouží jako základ vzdělávacích a rozvojových programů ve významných českých firmách.

Tomáš Hajzler

Podnikatel a společenský aktivátor
Profesně se věnuje tématu práce a budoucnosti podnikání. Do Česka přinesl hnutí Svoboda v práci, koncepci svobodné firmy, a spoluzaložil společenství organizací Slušná firma a PeopleComm, které vede s vizí nejekologičtějšího evropského nakladatelství, to vše s cílem přispět ke změně způsobu, jakým se v Česku a na Slovensku podniká a pracuje. V pražských Modřanech spoluzaložil skupinu „KPZ“ (komunitou podporované zemědělství) a v Praze pak stál u zrodu prvního českého spolkového potravi- nového obchodu „Obživa“. Je spoluautorem projektu „Zpátky k jídlu“, podporuje české Zero waste hnutí a jako dobrovolník pomáhá v základní škole svých dětí. O tématech nové práce, budoucnosti podnikání, výchovy, vzdělávání a místně ukotveného zodpovědného života píše a přednáší od roku 2007. S manželkou Petrou, dcerami Valérií a Valentýnou, fenkou Haluškou a se sou- sedy žije, pracuje a zahradničí v bezobalové a bezautomobilové domácnosti v pražských Komořanech, kde se snaží přispívat k místnímu sousedskému životu

Mgr. Renáta Cholevíková

Terapeutka - mezilidské vztahy
Poradce a terapeut v oblasti komunikace, výchovy, partnerství a mezilidských vztahů s kineziologickým zaměřením, lektorka Montessori kurzů, pořadatelka letních prožitkových pobytů pro rodiny s dětmi.

"Pomáhám lidem najít cestu k sobě, k partnerovi a k dětem. A tím pomáhám vytvářet svět, ve kterém je bezpečné milovat jeden druhého."

Bohumil Kartous

Bob Kartous (1977) je profesionální provokatér veřejné diskuse. Je autorem knihy z žánru non-fiction s názvem No Future: Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?, která vychází v říjnu 2019. Od července 2020 je ředitelem Pražského inovačního institutu. Ve svém dřívějším působišti, think tanku EDUin, vytvořil koncept konceptu Auditu vzdělávacího systému v ČR. Spolupracoval s Aspen Institute Central Europe na přípravě výroční konference Aspen Annual. Je spoluzakladatelem expertní občanské platformy KoroNERV-20. O vzdělávání publikuje v řadě českých médií, pravidelně pro česká média komentuje události, které se ve vzdělávání odehrávají.

Michal Křemen

HR Consultant TietoEvry
Michal si prošel role v HR od píky a ještě dnes vzpomíná na svůj první pohovor, kde z něj vypadl pouze jediný způsob ukončení pracovního poměru a to smrt. Možná právě proto byl přijat a za posledních 15 let své HR cesty působil v oblasti výroby, bankovnictví a IT. Na „korporátní krysu“ je ovšem styl jeho práce poměrně nekonvenční a kravatu odhodil už před léty. Firmu si vybírá podle její kultury, přidané hodnoty a především lidí. Ti jsou i motorem, centrem a důvodem toho, proč považuje svou práci za životní jízdu, kdy humor a respekt sedí vždy na předních sedadlech. Michal působí také jako facilitátor, trenér, kouč a aktivně se podílí na spolupráci se školami všech stupňů.

Monika a Michal Martochovi

Zakladatelé a lektoři v Talentwork
Monika a Michal spolu už přes 20 let vyšlapávají vlastní cestu ke svobodnému životu, podnikání a výchově dětí. Díky dlouhodobému osobnímu rozvoji a hluboké transformaci mají hezký partnerský vztah a jsou schopni spolu zdolávat nelehké výzvy dnešního světa. Posledních 15 let se profesně věnují vzdělávání a rozvoji druhých. I podnikání vnímají jako cestu osobního rozvoje. Vybudovali několik menších firem a projektů, které následně úspěšně prodali nebo předali jiným. Před 5 lety společně založili svou srdcovku - firmu Talentwork. Ta provází druhé lidi, týmy a firmy k naplnění jejich potenciálu. Michal v Talentworku působí jako vizionář, inovátor a raketový motor, Monika pro jeho myšlenky tvoří týmy a pečuje o jejich spokojenost. Výchovu dcer Ely (8 let) a Sofie (5 let) staví na vlastním pozitivním příkladu, otevřené komunikaci a neustálém hledání rovnováhy mezi svobodou a odpovědností. Všichni společně žijí ve Starém Jičíně, kde si postavili nízkoenergetický ekologický dům a postupně vytvářejí vlastní biofarmu na drobné ovoce a bylinky.

Vendula Pecková

lektorka a koučka Děti budoucnosti
Jsem socioložka a certifikovaná koučka pro výchovu a vzdělávání. Vedla jsem mnoho globálních vzdělávacích projektů ve velkých firmách. Teď pracuji s rodiči, školkami, školami či jinými vzdělávacími institucemi. Mým cílem je připravit děti na svět, který může být jakýkoliv. A rozvinout u nich právě ty dovednosti, které jim pomohou zvládat změny, strach či nejistotu. Naším úkolem je podpořit je v tom, aby byly zodpovědné, znaly samy sebe či uměly kriticky myslet.

Irena Pláteníková

kariérní koučka ostravské pobočky Czechitas
si už před lety uvědomila potřebu orientovat se v IT světě. Prošla několika různými IT kurzy a záhy přišla v roce 2017 nabídka rozjet ostravskou pobočku neziskovky Czechitas se záměrem inspirovat a vzdělávat v IT ženy a posléze i děti. Po tříletém vedení ostravské pobočky se loni Irča posunula do pozice Kariérní koučky a pomáhá absolventkám s uplatněním v IT firmách. Aktuálně je jejím novým cílem i propagace ostravské pobočky, jak sama říká: "...aby se o nás vědělo i mimo akademickou a IT bublinu." Kromě Czechitas se Irča věnuje výchově asistenčního štěněte, vede brandové projekty ve Studio CREATED nebo také pomáhá s natáčením seriálu sKORO NA mizině.

Karolína Presová

zakladatelka Replug.me, socioložka
Vystudovaná socioložka a zakladatelka Replug me má jedno velké téma, kterému se jako první v Česku začala věnovat komplexně a do hloubky. Jak vychovat digitální generaci a jak si najít k technologiím zdravý vztah? Inspiraci pro založení projektu získala při své práci v Jakartě, kde po dobu skoro dvou let pozorovala exponenciální nárůst času stráveného online a také dopady na rodiny, firmy i děti nejen v oblasti soustředění, ale i empatie a hloubce lidských vazeb. Po několika letech pozoruje stejné vzorce i v Česku, a proto její aktivity nabírají na čím dál větší urgentnosti. Jejímu týmu psycholožek totiž prošly za tři roky intenzivní činnosti na školách rukama tisíce dětí i jejich rodičů a stovky učitelů,

Radka Rubešová

Arteterapeutka, lektorka
Jsem lektorka prožitkového tvoření a arteterapeutka, které přenesla svou práci do online prostředí. V tvořivých výzvách a online kurzech pro rodiče, pedagogy i dospělé ženy inspiruji a vedu k svobodnému výtvarnému projevu skrze osvědčené tvořivé techniky a postupy. Mým největším přáním je, aby se děti ani dospělí nebáli svobodně tvořit a neočekávali od sebe perfektní výsledek. Jsem přesvědčená, že důležitější je samotný proces tvorby a radost, kterou nám všem objevování výtvarného světa přináší.

Petr Ryšávka

Mikrobiolog, genetik a expert na lidský mikrobiom
Genetik, molekulární biolog. Věnuje se intenzivně lidskému mikrobiomu, vlivu bakterií a související imunitou u lidí. Vyvíjí probiotika na míru a další preparáty určené k podpoře imunitního systému. Pod jeho vedením byla vyvinuta nová generace probiotik, označovaných jako biofilmová probiotika.

Zdeňka Šíp Staňková

propagátorka Unschoolingu
Blogerka, propagátorka svobodného a sebeřízeného učení a unschoolingu, dobrovolnosti a informovanosti v oblasti práv dětí a rodičů ve vzdělávání Jsem maminka 3 dětí (Daniel - 19 let, Lucie - 13 let - radikální unschoolerka a Astrid - skoro 2 roky). Miluju svobodu, Pipi Dlouhou punčochu, cestování a zmrzlinu. Píšu blog s názvem DĚTI JSOU TAKY LIDI, od roku 2012 se podílím na rozvoji iniciativy SvobodaUčení.cz, natáčím videa a rozhovory Svou cestou - s rodiči a dětmi na cestě ke svobodnému vzdělávání, přednáším a beseduji. Podporuji rodiče a děti v cestě za svobodou ve vzdělávání. Podílím se na natáčení celovečerního dokumentu Svobodné děti - dokument o dětech a rodičích na cestě k dobrovolnému vzdělávání.

Milan Studnička

Psycholog, sportovní kouč a zakladatel dovychovat.cz
Milan -český olympionik v Salt Lake City 2002 v jízdě na bobech, má řadu medailí z mistrovství ČR , ME, MS (v 6 různých sportech), V roce 2002 dokončil magisterské jednooborové studium na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, v roce 2005 dokončil program celoživotního vzdělávání a stal se kvalifikovaným lektorem vzdělávání dospělých v ČR a SR. V roce 2014 dokončil magisterské studium psychologie. Mimo jiné je účastníkem pětiletého daseinsanalytického sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku a rovněž absolvoval celou řadu vzdělávacích kurzů zaměřených na komunikaci, koučink a osobní rozvoj. Věnuje se koučování dospělých,d ětí a poradenské praxi. Přednáší pro Český olympijský výbor a vzdělává trenéry v tom, jak rozdílně přistupovat k chlapcům a holkám během tréniku přípravek a žákovských kategorií. Založil a úspěšně rozvíjí projekt Dovychovat.

Ondřej Šteffl

Zakladatel a ředitel společnosti Scio. zastánce vzdělávání pro budoucnost
Absolvoval matematicko-fyzikální fakultu a je kandidátem věd ze sociologie. V roce 1990 založil první soukromou školu u nás - PORG. Společnost Scio (viz www.scio.cz ) se od svého vzniku věnovala zejména hodnocením výsledků vzdělávání, její zkoušky využívá v přijímacím řízení více než 60 fakult veřejných vysokých škol v ČR na Slovensku i jinde. Scio nabízí pomoc rodičům, kterým nestačí, co se děje v klasické škole: kurzy, e-learning, hračky se vzdělávacím potenciálem, ScioCampy. S heslem Změna je pro nás trvalý stav otevřelo Scio v roce 2015 první ScioŠkolu v Praze na Chodově - základní školu, které hledá cesty, jak nejlépe připravit děti pro plnohodnotný život v polovině 21. století. Od září 2018 již funguje po celé republice deset ScioŠkol z toho jedna střední. Zájmy a záliby: snowboarding (freeride), windsurfing, vaření, fotografování.

Petra Žallmannová

lektorka, blogerka, recenzentka dětské literatury
Petra Žallmannová má pětiletá dvojčata, úžasného muže, jednookou kočku a velkou lásku k dětské literatuře. Petra recenzuje dětské knihy od těch pro nejmenší, až po knihy kategorie young adult (blog Opičí matka, magazín Tvar, blog Veranda, Mravenčí chůva). Školí a spolupracuje s pedagogy, rodiči, blogery a literárními nadšenci, kteří považují čtenářství za nedílnou součást života dítěte.

Registrace ZDARMA

Děti budoucnosti

6denní kongres

26. 4. – 1. 5. 2021