Přeju si, přeju si, přeju si …ale neplní se mi to.

Bilancujete nebo plánujete sny a přání? A plní se Vám přání?

Já si léta přála špatně:-) Teď už si přeju lépe a život se mění pod rukama.

Napíšu pár příkladů a shrnu pro Vás do 5-ti bodů, jak si správně přát.

Na Štědrý den máme vždy rituál „lístečků“. Napíšu na pár papírků krátké věty: např: „Kamarádi jsou nej.“ „Cítím se zdravě a plná síly.“ „Mám hojnost.“ „Jsem spokojený/á.“ A každý z nás si vybere pár lístečků a po večeři je rozbalujeme a čteme. Pak je zapíšu do naší kroniky a za rok mrkneme, jestli se splnilo a jakým způsobem.

A ejhle. Max si vybral lísteček: Stavím dům a co se nestalo. Max dostal papírový model domu a postavil ho. A pak segře postavil ještě Lego Firends zámek. Takže tuplovaně se mu „věštba“ splnila hned o Vánocích a já se smála. Příště musím přání vztáhnout na sebe a formulovat správně. (Dům jsem chtěla já:-))

Kde byla chyba? Čtěte dál.

JAK SI TEDY PŘÁT SPRÁVNĚ?

Už dávno nám došlo, že jakákoliv přání, plány a vize vyžadují konkrétní kroky a taky vděčnost a poděkování.

Proč?

Plní se naše vize, které jsou jasné konkrétní a přínáší nám uspokojení na úrovni emocí, prožitků.

Pro uskutečnění dlouhodobých plánů musíme zapojit emočně prožitkovou paměť.


Tak třeba: Pokud chcete začít měnit svůj vzhled, kondici a třeba začít běhat, jen těžko se podaří nastartovat první běh. To se fakt musíte ukecat. Silou vůle se dokopete ke dveřím a možná vyběhnete.

–> Zatímco když si vzpomenete a vyvoláte vzpomínku na běhání, když Vám bylo 17, zažijete znovu pocity uspokojení: dokázala jsem to, cítím se skvěle, mám pocit, jakobych hubla nebo sílila, fakt jsem se pěkně zapotila, cítím se (endorfiny) motivovaně a chci to znovu zažít.

Tohle třeba platí i v partnerské či rodičovské oblasti. Chcete jakoukoliv změnu u dětí a u sebe, začněte si vizualizovat, představovat a prožívat tu změnu v sobě. A jakoukoliv změnu dělat především U SEBE.

Chci, aby můj muž chodil z práce dřív.“ změňte na: „Chci mít více času pro sebe/odpočinout si/ cítit se milovaná.“

Třeba: Chci, aby se děti usmívaly a tolik neječely. Změňte na:

–> Kéž bych si mohla dát nohy na stůl a děti si hrály samy. Chci dočíst knihu. Chci nerušeně pracovat alespoň 1 hodinu denně.

JAK JSEM SE NAKONEC NEROZVEDLA

Svěřím se s jednou intimní zkušeností. Během mateřské jsme s dětmi byla hodně intenzivně, ale vedle toho jsem se zapojovala i pracovně do jiných projektů a tvořila své vlastní. U druhého dítka se ze zpestření a seberealizace stal i přivýdělek, který nás mnohdy zachránil, protože můj muž nepřinášel dostatek peněz na běžný život, natož na nadstandard. Na jaře 2020 už to došlo tak daleko, že jsem stále před rozhodnutím: rozvedu se. Mísil se ve mně vztek, smutek, zlost, pocit zrady. Očekávala jsem, že se o nás postará. O očekávání (děti, partner, rodiče) je celá jedna hodně zajímavá kapitola v kurzu Ochoč svůj stres.

Jenže pak mi došlo. A co se rozvodem změní? Rozvodem nic nevyřeším. Ten, koho to trápí a užírá, že nemá na cestování, na nábytek, na hezké a kvalitní oblečení, jsem vlastně já. Můžu chtít větší zodpovědnost po muži, ale budu v roli manipulátora.

Co s tím? Začnu si přát za sebe a hlavně dělat kroky z mé strany a nic neočekávat.

V přírodě je zcela běžné, že se o sebe samice s mláďaty postará sama. Rozhodla jsem se, že to zvládnu. A tohle začalo fungovat v podstatě okamžitě.

Přijetí místo boje, namíření antén na sebe. Takže milé ženy, mámy…

5 kroků, jak si správně přát

1. Přejte si jen to, co opravdu chcete, potřebujete.

2. Přejte si jen za sebe, ze své pozice. NE: přeju si, aby babičky hlídaly, muž méně pracoval a děti poslouchaly. ANO: Přeji si 1x týdně cvičit, 1x týdně být sama s mužem a mít alespoň 10 hodin na sebe za týden.

3. Zapojte prožitek a emoce. (cítím se, potřebuji, jsem, dělám, pomáhám, tvořím…)

4. Formulujte zcela konkrétně bez dvojsmyslů (Přání jako „mít otevřené srdce“ se může vyplnit třeba tak, že dojde k operaci srdečního svalu.)

5. Přání přeneste do vizuální podoby a mějte ho stále na očích.

JAK SI PŘÁNÍ VIZUALIZOVAT?

  1. Obraz poděkování- sama nebo klidně s celou rodinou vytvořte obraz, koláž nebo jen seznam všeho, co Vás potěšilo, bavilo a povedlo se v uplynulém roce. Poděkujme za ně.
  2. Obraz přání (vision board)- vytvořte si nástěnku, koláž nebo seznam všeho, co byste chtěli PROŽÍT v příštím roce. Můžete stříhat z časopisů, malovat, kreslit, lepit fotky.

A jaké jsou Vaše vision boardy?

Skočte do skupiny Dětem blíž a sdílejte s námi.

DŮLEŽITÉ OTÁZKY

1.Co se Vám v uplynulém roce podařilo, bavilo Vás, potěšilo Vás?

2.Co chcete v novém roce prožívat, zažívat?

3.Jak se chcete cítit?

4. Čeho chcete dosáhnout?

5.Co chcete úplně vynechat?

6. Jakou změnu chcete v novém roce učinit a jaké budou konkrétní kroky?

Já Vám mohu pomoci s tím, abyste vy a vaše děti mohly být usměvavější, šťastnější a volnější.

Obnovte síly a ochočte své strachy, stresy, přestaňte očekávat a srovnávat se.

Provedu Vás 14 kroky v minikurzu.

Nebo Vás s péčí a úctou už teď přivítám v mentoringu

Samostatné děti – svobodnější rodič.

Brány jsou otevřené. A kurz začne na přelomu jara/léta

A bude to program, kterým projdeme skrz na skrz Vaším nastavením, změnami návyků, péčí o sebe a dojdeme do cíle, kterým jsou „samostatnější děti“.

Ušetříte slova, energii a získáte až 2 hodiny času denně pro sebe a vaše aktivity.

Jak už ale z článku víte.:

Přát si samostatné děti musí jít od Vás, takže děti budou samostatnější, když vy si dovolíte být svobodnější a podpoříte děti v jejich osamostatňování.💕

Štěpánka
Autorka didaktické hry Kidedu.cz, iniciátorka programu pro rodiny, školy a školky Foodrestart.cz a tvůrkyně myšlenky projektu Sdilko.cz (oživení městských prostranství a podpora českých výrobců, umělců, designerů či netradičních služeb).
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.